Tuesday 13 November 2012

fikir sejenak..^_^

salam semua.. 

macam dah lama tak update kat sini.sibuk dengan assignment yang bertimbun-timbun.tpi sekarng hampir siap..^_^..huhu.. smalam janjan dengan member-mber join satu perkongsian ilmu yang janjan rase sangat bermakna.khususnya.. kaum wanita ..:D

penceramah yang datang pun,okie.pasangan suami isteri yang berkahwin muda seusia 19 tahun.. bagaimana diorang menempuh alam perkahwinan..yang mula-mula ditentang oleh keluarga pihak masing-masing..tetapi kerana kesungguhan pihak lelaki yang yakin akan menjaga wanita yang bakal menjadi ibu kepada anak-anaknya dan menjadikan anak-anaknya menjadi khalifah di bumi ALLAH..subhanallah..^_^.. tak kira usia kita muda atau tua..dan ustaz tidak menetapkan umur yang muda untuk berkahwin..tetapi.. jodoh dan maut di tangan ALLAH..sudah ditetapkan oleh MAHA PENCIPTANYA.


memang bagus,perkahwinan menjadi landasan untuk menjadikan sesuatu yang haram menjadi halal..tetapi kesanggupan mereka menjalankan tanggungjawab yang diamanahkan dari ALLAH. fikir sejenak,tepuk dada,tanya iman.. hanya sekadar pendapat dari hamba yang kecil nie,, cuba berfikir sejenak. dan terus berfikir.. mampukah kita menggalas tanggungajwab jika kita belum bersedia menjadi yang lebih baik. cuba kita persiapkan diri agar kita dapat melayari bahtera perkahwinan agar diredhai oleh ALLAH..

 in sha allah hidup rumah tangga menjadi lebih diberkati.. 

sekadar perkongsian..:D











2 comments: